8 Ekim 2012 Pazartesi

Pratik Enstrüman Mikrofon Sehpası Yapalım :)

Selam dostlarım.

          Bu aralar müzik ekipmanlarımda ufak çaplı yenilemelerle ve değişimlerle uğraşmaktayım...Artık müziğe evde zaman ayırabiliyor olsam da evde bu işleri yaparken,kayıt alırken v.s. kaliteli bir şeyler ortaya koymak geçiyor içimden.Bu seferki ekipman yenileme ve değişimi bu sebepleydi.Öncelikle bir mikrofon aldım ve ses kartı işini de halletmek üzereyim.Çeşitli araştırmalar takipler sonucu iki üründe karar kıldım ve almaya karar verdim.Bu ürünlerle ilgili geniş incelemeyi sonraki zamanlarda ayrıca hazırlayacağım.
          Neyse sadete gelelim.Mikrofonu alınca amfiyi mikrofonlamak için bir mikrofon sehpasına yada aparatına ihtiyacınız oluyor.Biraz araştırdım, fazla yer kaplamayacak ve uygun fiyatlı bir şeyler aradım ama malesef her zamanki gibi bulamadım.Bende bu işi kendim nasıl çözebilirim diye düşünmeye başladım.Geçen gün akşam otururken gözüme kullanmadığım eski küçük tripot çarptı..Şu oluyor kendisi ;


          Onu görünce tabi kafamda bir şeyler canlandı hemen ve bu küçük canavar evde boş boş durmamalı dedim :).Sonra aldım elime mikrofonun klipsini ve tripotu elime,başladım nasıl birleştirebileceğimi hesaplamaya.En sonunda en kolay işin araya bir aparat yokmakla olabileceğine karar verdim.Bunu çeşitli yöntemlerle yapabilirsiniz ama mikrofonun dengesini en güzel bu şekilde sağladım ben.
          Düşünüp yapmaya karar verdiğim apatar şuydu ;


         
          Çoğunuzun görünce tahmin edebileceği gibi bir vidanın arkasına kaynatılmış iki adet somundan oluşmakta.İki somun tripota girecek boyutta. Civata ise mikrofon klipsine girecek kalınlıkta.


















İki somunu birbirine kaynatıyoruz ve sonra bu kaynatılmış iki somunu vidanın arka tarafına kaynatıyoruz. Böylece yukarıdaki resimdeki zamazingo çıkıyor ortaya :) geriye birleştirmek kalıyor...


Parçalardan genel görünüm :)



Aparatın tripot bağlantı tarafı


Birleştirilmiş hali...Mikrofonum oldukça ağır Prodipe TT1 Pro Dinamik Mikrofon


Bu da son olarak amfi önündeki hali.Kendi ayakları üzerinde :)




Evet işte böle dostlar...Ne kadar işinize yarar bilemem ama bana maliyeti sadece 1 TL oldu.En uygun enstrüman mikrofon sehpasının fiyatı da aşağı yukarı 30-35 TL civarındaydı.Bu yüzden benim için keyif verici...Sağlıcakla kalın yapmak isteyenlere kolay gelsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder