3 Ağustos 2012 Cuma

Nedir Bu Collaboration Olayı?

          Bir hızla başladık ya yayına.Elimizdekileri ortaya dökmek lazım şimdi :)

          Youtube günümüzün en popüler sanal dünyası.Aradığınız herşeyi birçok versiyonu ile burada bulabiliryorsunuz.Aynı zamanda insanlara ulaşabilmek için en etkili yollardan birisi.

          Benim size bahsedeceğim kısım ise youtube'ın eğlenceli kısımlarından bir tanesi,Collabration.Türkçe anlamı da zaten olayı ortaya koyuyor "İşbirliği" manasında.İşin özü şu; youtube üzerinden tanıştığımız müzisyen dostlarımız ile ortak bir şarkı belirleyip bunu bir grup gibi çalıp,ortaya koymaya dayanıyor iş.Keyifli ve youtube üzerinde çok popüler bir oluşum.İşin en güzel yanı ortak noktamızın müzik olması :)

         Gitarpedal.net güzel bir forum.Yeni arkadaşlar,çok değerli bilgiler ve müziksel anlamda nezih muhabbetlerin döndüğü bir yer.Yine bu ortamda tanıştığım Barış Yazganç arkadaşım vesilesiyle bulaştım ben bu callobration olayına.Tabiri caizse musallat oldum kendisine bende yapmak istiyorum bu işten diye.Sağolsun oda beni kırmadı ve bir projede beni haberdar etti.Amerikadan 3 arkadaş Barış ve ben :) Barışın anlattığına göre bu proje uzun zaman önce hazırladıkları bir projeymiş ancak Slide gitar çalması gereken arkadaş aksilikler yüzünden çalamadığı için askıda kalmış birkaç ay.Bana Barış bu şarkıda slide gitar çalar mısın teklifi ile geldi.Açık söylemek gerekirse o zamana kadar hiç ciddi anlamda denemediğim bir şeydi :) Barışa açıkça söyledim ve denerim eğer beğenirseniz neden olmasın dedim.Ve 3 gün sonra Barış'a deneme kaydını attığımda bu iş tamam,bu bizi götürür dedi bana.Ve giriştik olaya.

          Bu 4 dakikalık yayını ortaya çıkarma ciddi anlamda zaman ve emek gerektiriyor.Önce ortak şarkı belirleniyor,midi altyapı bulunuyor,davul kayıtları alınıyor ve üzerine bas gitar kayıtları.Sonra elektrogitarlar çalınıyor ve vokal için temiz altyapı oluşturulup en son üzerine vokal kaydı alınıyor.Böylelikle şarkının mp3 versiyonu ortaya çıkmış oluyor.Sonra video kayıtları.Genellikle playback şeklinde kaydediliyor.mp3 kaydı sırasında da alabilirsiniz görüntüleri ancak farklı açıların kaydı için birden fazla kamera edinmeniz gerekiyor.Ve sonra bu görüntüler videoyu işleyecek olan kişide toplanıyor.Sonrası videoyu işleyecek olan kişinin yaratıcılığına kalıyor.Bu konuda Barış arkadaşımın emeği çok büyüktür.Kendisine teşekkürlerimi sunarım.

         Sonuç olarak aşağıdaki çalışmayı çıkardık ortaya.Umarım beğenirsiniz.İyi seyirler :)
       
         HD izlemek isterseniz : http://www.youtube.com/watch?v=l_zrrUr0HyM



 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder