4 Ağustos 2012 Cumartesi

Şu Green Screen-Blue Screen Olayı Nedir ?

         Bu sefer dedim ki şu video işleri ile uğraşanlara fikir verecek birşeyler anlatayım.Teknoloji o kadar hızla gelişmekte ki,her aşamasına yetişmek mümkün değil.Ben teknolojinin daha çok müziksel kısmıyla ilgileniyorum ama az da olsa diğer yönleri yakalamaya çalışıyorum.Bu çerçevede müzikle uğraşan ve çaldıklarını görüntülemeye çalışan arkadaşların akıllarından bu olayı biraz çeşitlendirmek ve ilgi çekici hale getirmek geçiyorsa, işte bu green screen - green screen olayından yararlanmak tam onlara göre bir iş.

          Green screen - Blue screen öncelikle ne işe yarar öncelikle ondan bahsedeyim bilmeyenlere.Kısaca tabir etmek gerekirse video çekimlerinin Mavi yada Yeşil bir fon önünde yapılmasıdır.Buradaki amaç video işleme programlarında işlenmeye hazır halde videolar kaydetmektir.Günümüzde birçok film çekimlerinde de bu yönteme başvurulmakta.Araştırmalarım sırasında bu fon renklerinin %100 pamuklu ve kırışmaz kumaştan  oluşması gerekiyormuş.Pamuklu olmasının sebebi yaptığımız ışıklandırmanın kumaş üzerinde yansıma yapmadan arkada net bir görüntü oluşturması.Kırışmaz olmasının sebebi ise arkada pürüzsüz bir görüntünün olması.Bu fonu oluşturduktan sonra iş ışıklandırmaya ve kameraya kalıyor.



          Işıklandırmadan birazdan bahsedeceğim ama öncelikle Türkiye şartlarında bu green screen - blue screen duvarınızı nasıl oluşturabilirsiniz bundan söz etmek istiyorum.Ben internette yaptığım araştırmalar sonucu fabrikasyon üretim ürünlerin rakamlarının çok uçuk olduğunu gördüm.500-600 TL gibi rakamlarda dolanıyordu.Bende evde bir deneme yapmaya karar verdim.Kumaşçıya gidip kumaş alacaktım, fonumu oluşturacaktım ve ortaya ne çıkıyor görecektim.Çift en pamuklu kumaşı aldım ve eve geldim :) Evimizin uygun duvarına yerleştirmeyi yaptım ve ışıklandırma işlemini de  tasarruflu ampuller ile gerçekleştirince ortaya güzel bir sonuç çıktı.


           İşin ışıklandırma kısımına gelirsek biraz titizlik gerektiren bir iş.Bu işlem için de pahalı ve farklı sistemler var.İkea - Tekzen gibi büyük yerlerden projektör alarak bu işlemi geçekleştireblirsiniz.Ama ben bu işi hem beyaz olduğu için hem de keskin ışığı olmadığı için tasarruflu ampuller ile çözümlendirdim.Sadece ışıkları yerleştireceğiniz yer önemli.En basitinden ışıklandırmayı resimlendirecek olursak;
şeklinde gösterebiliriz.Nesnenin sağ önünden ve sol önünden ışıklandırma,ve green screen kısmının sağ ve sol kısımdan ışıklandırması.Kısaca işin en önemli püf noktası green screen üzerine gölge düşürmemek yada düşen gölgeyi minimuma indirmek.Işıklandırma ile yeterli aydınlığı sağlayıp green screen üzerine gölge düşümünü minimuma indirdiğiniz zaman ortaya işlenmesi için kusursuz bir video çıkarmış oluyorsunuz.

          Youtube üzerinden  bu konu ile ilgili bir çok veriye ulaşabilirsiniz.Ben konu ile ilgili sadece kendi bildiklerimi ve düşüncelerimi aktardım.Yanlışım yada yanlış tanımlandırmalarım olduysa affınıza sığınıyorum.Son olarak aşağıya green screen kullanarak hazırladığım videomu koyuyorum ve iyi seyirler diliyorum.Görüşmek üzere :)


HD izlemek isterseniz : http://www.youtube.com/watch?v=XVVU5kNR7qc

2 yorum:

  1. Selamlar Şükrü, peki bu olay hangi yazılımlarla yapılıyor. Herhangi bir video editor yeterli oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osman kusura bakma cevap yazmakta geciktim biraz. Bu işlemleri yapabilmek için CHROMA KEY efektini uygulayabileceğin bir yazılım olması gerekiyor. Adobe After Effect yada Sony Vegas versiyonları gibi.

      Sil